Plânset

 Din adâncimile profunde ale Pământului s-a auzit un vuiet. Mai degrabă, un tânguit prelung, în cascade. Se întristă și frunză și om și gâză, praful rămase încremenit în aer, în bule mici, abia vizibile. Zâmbetele împietriră și  gravară pe fețe crăpături profunde, diforme, căscate ca gurile însetate. Apoi, tânguiala se transformă în bocet, sacadat, cu scuturări puternice, frisoane intense și perioade scurte de liniște. Pământul se cutremura năvalnic. Căsca crevase întunecate și înghițea ca un monstru tot ce era deasupra-i. 

Eram o pasăre plăpândă pitită între două frunze, una verde și alta galbenă. Mă aciuiasem pe o ramură fragedă, aproape de oraș. Am privit drumul pavat cu dale mari cum se transformă în șarpe, freamătă, se unduiește, iar zvârcolirea sa aruncă în hăul creat case, blocuri trufașe de sticlă, înălțate sfidător spre cer oameni, copaci și păsări, semenii mei, mai mari, mai curajoși, mai cutezători. 

Plângeam asemeni adâncului, scuturând creanga, ucigând frunza galbenă ce se agățase de viață cu ultimele puteri. Nicicând nu mă gândisem că plânsul ucide, că geamătul durerii încarcerată în suflete mistuie adâncurile întunecate . Spaima mea necontrolată a ucis o frunză, un scut viu al meu, ales pentru perioade de restriște. Am ucis o frunză și sufletul meu s-a unit cu Pământul, cu inima sa tristă. Eram îngrozită că eu, o pasăre mică, pe care mulți nu o văd, care adesea se pierde în peisajul citadin, în cenușiul betonului. Eu, o pasăre fără aripi puternice, fără zboruri înalte, fără strigăt puternic, am ucis. Puterea mea m-a îngrozit. Fără să vreau, am înțeles că Pământul nu voia să ucidă, dar eliberarea sa prin plâns nu putea fi controlată. Oftatul său înălța praful și biciuia fețele planetei. Mâhnirea sa înălța vârtejuri spre cer. Plânsul său scuturat de copil UCIDEA tot ce-l înconjura. Când liniștea dureroasă s-a așternut, Pământul a ascultat înspăimântat. A privit tabloul crimei înfăptuite. Apoi, a izbucnit într-un nou hohot de plâns, mai scuturat, mai adânc, mai fierbinte.

Și sufletul de pasăre și abisul negru s-au întâlnit întâmplător, s-au îngemănat și au ucis, fără să vrea. Într-o clipă de tristețe profundă. Într-o secundă de eliberare fecundă. Într-un timp nemăsurat, necuprins, nevăzut.

Liniștea a pus stăpânire peste toate, și frunză...și om ....și pasăre.

Comentarii

Top

Stare de veghe

Omul și-a pus Bunătatea în cui

Top 3 preocupări cotidiene

Mârțoaga la palat

Străfulgerare

La început de zbor

Echilibru egoist

Pietrele magice

Orașul celor 1000 de pietre

Ploaie de vară