Natura din noi

 


Ce cultivăm ? Ce suntem? Încotro ne îndreptăm?

   Ne-am obișnuit să fim nuanța ternă a tabloului în care trăim. Fără a încerca măcar să gustăm culoarea la care, în taină visam. Suntem și atât. Ne integrăm perfect într-un tot pentru că nu avem curajul sa fim noi  înșine.

   Într-una din zilele trecute, cenușii, geroase și, mai presus de toate, perfide încă de la prima săgeată de soare, m-am orpit să respir aerul străzii. Și nu va gândiți ca am simțit marea tumultoasă a lui Balzac sau singuratatea profundă  a lui Baudelaire, ci doar omul modern, împovărat de griji cotidiene, cu brațele lungite de cumpăraturi făcute în grabă, mapa de birou și accesorii purtate de nu se stie  când în caz că … va ploua….. poate am timp să….. ar trebui să….. de mult n-am mai ajuns la ….. să nu uit de factura…. rețeta e cea mai importantă…..mai  am o ruda prin spital…….trebuia să-ți înapoiez ……. O port la mine de un an….. și când te gândești că locuim în același oraș , cea mai grea povară , replici prefabricate, clisee, bucățele de fraze stivuite în agenda minții , colacul de salvare.

Cel mai nefiresc mi s-a parut un barbat plangând, așezat pe o banca inghetata. Atipic, de-a dreptul bulversant. M-am indreptat spre el manat de o curiozitate inexplicabila.Ce l-a făcut să arunce masca ?

Părea a fi strigatul femeii din romanul lui O.Paler, la fel de ignorat.

Plângea zgomotos fărâmțind cu înverțunare niște hârtii. M-a privit nedumerit.Credeam că sunt singur  mi-a spus. Nu vreau să deranjez pe nimeni.Nu prea sunt binedispus astăzi,iar povestea mea nu este deloc deosebită.I-am explicat ca nu alerg dupa vreun subiect, ci doar ….. mi-a spus  ca a mai plâns in fata unei instituții, dar s-a simțit în siguranță, n-a suparat pe nimeni și nimeni nu i-a pus întrebari.

Oftând usor, parcă găsise timp, în tumultul orașului prăfuit, îmi sopti: Pierdui mama! Mă cutremurai din toata ființa și începui să plâng molcom alături de el fără să-l intreb cum și de ce. Încetul cu încetul plângeam amândoi la fel de zgomotos,  împovărați de aceeați durere, cu pieptul sugrumat uitându-ne la trecatori cum alergau bezmetic.

- Îmi spusea, îmi zise el deodată, nu te mai duce sa-mi iei pastile că sunt in spital ! Nu-i sănătos pentru tine mama  să alergi din spital la framacie, stai puțin cu mine !

Și acum ? îndrăznii să întreb

-Sunt cu rețeta în mana, dar uitasem cuponul și până să-l iau…..

Se ridica și plecă strângându-mi mâna puternic. Il urmării din priviri cu sufletul împovărat și trist. Plecase și eu plângeam pentru că singurul om al cărui suflet îl vedeam  plătea un preț prea mare și-n sinea mea trăiam  rușinea de a vrea  să mă topesc  în neantul cotidian.

 

 

Comentarii

Top

Stare de veghe

Omul și-a pus Bunătatea în cui

Top 3 preocupări cotidiene

Mârțoaga la palat

Străfulgerare

La început de zbor

Echilibru egoist

Pietrele magice

Orașul celor 1000 de pietre

Ploaie de vară