Dialog

 Stau de vorbă cu un gând de mult. Un vechi prieten și dușman al meu. Mă întreabă și-l întreb. Nu-mi răspunde. Nu-i răspund. Tace, tac. Respiră, respir. Apoi, îmi strâng curajul și-i dau glas ideii mele: Ce vrei, de fapt? Nu te-am păstrat eu. Tu ai rămas rătăcit prin labirintul creierului meu. Tu ești un nevolnic fricos. Te-ai pitit și acum mă întristezi și-mi încețoșezi orizontul. Nu mai pot privi înaltul că mă chemi în hăul tău! 

Mă privește furios. Face grimase caraghioase și cuteză: Nu, nu sunt eu cel rătăcit. Tu m-ai lăsat acolo fără lumină și hrană. M-ai abandonat, să mor singur și neștiut. Te-ai gândit că poate, fără să simți nicio tristețe sau durere, pier așa simplu. Dar nu s-a întâmplat. M-am hrănit cu visele tale, ți-am găsit rezerva de speranță ascunsă în cufere și am sfărâmat lacătele. M-am hrănit până ce am prins formă și glas. Am decis să nu mor. M-am gândit că ne-a fi mai bine o viață în doi. Eu gândul tău bătrân și tu, ochiul meu ager.

Îmi simt revolta până în cerul gurii. Aș vrea să șuier. Să-l plesnesc și să pocnească. Să-l scutur și, da, să-l ucid. Să plece pentru totdeauna de la mine. Nimic să nu rămână în urmă-i ca și cum nu ar fi existat. Dar simt cum mă cuprinde remușcarea. Știu bine că eu l-am pus acolo și că am sperat ca el să moară fără să-mi aduc aportul. Acum mă cheamă la luptă. Mă pune la încercare grea. Să-i sap groapa și să-l pun cu mâna mea în ea. Să-l ignor? Să-l las acolo iar? Nu, a învățat să se hrănească cu ideile mele. A crescut nepermis de mult. Îl privesc cu pizmă și-l întreb:

Ți-aduci aminte când ai apărut în mintea mea? Ce împrejurare te-a făcut să te așezi acolo?

Mă privește furios de-a dreptul:

Știi prea bine. Tu nu vrei să uiți. Eu cresc pentru că tu nu uiți! 

Are dreptate. Nu uit pentru că nu vreau să uit. Pentru că așa cresc, dar de el mă pot lipsi. Cu tact și răbdare. Îl înec într-un tumult de bucurie copilărească. Se zbate să respire, iar eu îl privesc mirat. Nu, nu știam că bucuria îl poate ucide. Oare ce am așteptat atâta amar de vreme?

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Top

Stare de veghe

Omul și-a pus Bunătatea în cui

Top 3 preocupări cotidiene

Mârțoaga la palat

Străfulgerare

La început de zbor

Echilibru egoist

Pietrele magice

Orașul celor 1000 de pietre

Ploaie de vară