Fior de toamnă birocrată


 Am deschis poarta grădinii și au dat năvală toate roadele.  Mă bucuram cu ochii privindu-le! Dar rândul se forma și roadele toamnei au devenit nervoase. Roșiile mai guralive au strigat din urma cozii: Hei, cucoană, unde sunt procedurile? 

Mi s-a tăiat respirația. Ce vorbiți acolo? Intrați în coș și eu decid ce fac cu voi în continuare! Eu v-am plantat! Acum mă bucur doar de munca mea.

-Nu-ți fie cu supărare, interveni o vânătă ușor pălită. Există niște reguli. Nu prea ai cunoștință de ele și asta ne afectează pe toți. Stăm la rând și soarele nu ne mai face bine, nici bruma și nici vântul. 

- Da, da, strigă furioasă o ceapă uitată. Aveai termene, reguli și proceduri. Am rămas aici singură și mă uit cu mi s-au uscat frunzele și am început a mă transforma în pământul asta netrecut prin mâini dibace. Și tu vrei să te bucuri? Eu m-am uscat și nu mă mai pui în coș. Voi pieri aici!

Câteva roșii pitice se unduiau pe lăstăriși încercând să țină piept vântului tomnatic. Nu spuneau nimic, dar privirea lor era tristă. M-am aplecat să le culeg. S-au tras înapoi speriate și și-au ascuns rușinate puii încă verzi. Stătuseră la umbra unor ardei și a mărarului trufaș. Ba, mai mult, o tufă de cimbru se ivise în mijlocul lor și-și lăsa aroma  cu mândrie.

Am privit descumpănită. Venise toamna. Era momentul culesului, belșugului și bucuriei, dar grădina mea era așa de nervoasă, de-a dreptul revoltată pe mine, cea care făcusem cumva ca ea să existe, să aibă viață. Cu pricepere sau nepricepere, nu mai conta. Îmi băgasem mâinile în pământul dornic de bogăție și-l scurmasem, îl răsturnasem și-i semănasem semințe vii.

- Cu mănuși! A spus arogant un dovleac lovit  ușor și verzui pe burtă. Ai lucrat cu mănuși, asta este realitatea. De aceea ne cerem drepturile. Nu intrăm în coșul tău că, mai târziu, după ce privești belșugul, ne arunci. De asta ne temem cu toții. 

- Da, așa este, spuse tremurat un ardei verde, Culege-ne pe rând dă-ne o altă viață în cămară. Pune poame, dă-le morcovilor nisip și cepelor funii. Bucură-te  cu noi. Nu pleca  după ce închizi poarta!  Rămâi și plănuiește grădina toamnei viitoare împreună cu noi! 

Comentarii

  1. Fior de toamna, pasaj efemer invaluit in miresme, parfumuri, gesturi, licori care se preling bahice intr- o constatare: ,,Ce mirare ca sunt! "

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Top

Stare de veghe

Omul și-a pus Bunătatea în cui

Top 3 preocupări cotidiene

Mârțoaga la palat

Străfulgerare

La început de zbor

Echilibru egoist

Pietrele magice

Orașul celor 1000 de pietre

Ploaie de vară