Parfum de weekend




    E primăvară și mușcata mea spionează în fereastră. Nu o pot opri. La drept vorbind, mă ascund și eu după ea și respir. În ultima vreme am avut mai tot timpul senzația că oxigenul ne este limitat precum libertatea, dar nu are nici cea mai mică legătură cu masca. Așa, pur și simplu, te arunci într-o discuție, te avânți mai cu pasiune și te lovești brusc de o privire tăioasă, suspiciune, neîncredere, un hotărât dar nespus " nu ești cine credeam eu! ".Oxigenul se rarefiază brusc , te trec furnicături prin brațe, te îmbujorezi, te fâstâcești, te rostogolești în sinea ta, dar degeaba, e prea târziu pentru o nouă porție de oxigen convențional. De acum înainte, respiri cum poți, cum știi și pe unde mai este loc. Ești dezamăgit, supărat pe tine pentru că nu înțelegi convențiile nescrise și îndrăznești  în continuare să-ți fac aer cu evantaiul, să treci momentul. Acum ești de-a dreptul gâtuit, vlăguit. Ai reciclat aerul viciat de ideile altora, de parfumul puternic al pălămidelor. Simți în gâtlej toți ciulinii societății, dar, în mod neașteptat, ești asistat și ținut de mână în drumul agoniei către marea trecere în convențional. 

    Nu vreau să fac asta. Renunț la tubul de oxigen și mă joc de-a pitulișul prin grădina mea cu melci.


Comentarii

Top

Stare de veghe

Omul și-a pus Bunătatea în cui

Top 3 preocupări cotidiene

Mârțoaga la palat

Străfulgerare

La început de zbor

Echilibru egoist

Pietrele magice

Orașul celor 1000 de pietre

Ploaie de vară